Lehetőségek az online kereskedelemben

2013. augusztus 27. 15:21.

Amióta az életünk szerves részévé vált a világháló, azóta létezik webes kereskedelem. Eleinte a nyomtatott anyaghoz hasonlító apróhirdetések voltak sikeresek, később bejöttek az aukciós portálok által nyújtott kedvező árak, ma pedig már a vállalkozásoknak is ki kell jönniük egy-egy webáruházzal, ha nem akarnak lemaradni a konkurencia mögött.

Akár a papír alapú, akár az online apróhirdetési portálok kategóriáit és kínálatát nézzük, észrevehetjük, hogy nem sok hely jut a cégek és termékeik reklámozására, legfeljebb egy-két megvásárolt nagyobb banner erejéig, vagy a szolgáltatás rovatban találkozhatunk velük. Az apróhirdetési oldalak és újságok fő célja általában a magánemberek közti adás-vétel, illetve a cégek, vállalkozók szolgáltatásainak hirdetése, de céges termékeket elvétve találunk.

Az aukciós portálok már más tészta, ott már megtalálható volt a céges webes kereskedelem,  legalábbis amíg nem szabályozták, hogy mennyi eladott termék után kell adózni. Az emberek egy része azonban nem tekint bizalommal az aukciós oldalakra, hiszen ismeretlen emberektől rendel ismeretlen terméket, egyáltalán nem biztos, hogy ami az oldalon szerepelt, az található majd a dobozban. Reklamációnak persze van helye, de hosszú és bonyodalmas. Az aukciós portálok is elsősorban azért jöttek létre, hogy magánszemélyek tudjanak licitálni vagy fix áron eladni saját megunt termékeiket.

A cégek számára sokáig nem volt megfelelő alternatíva a világhálón való közvetlen értékesítésre, legfeljebb a weboldalukon keresztül árulhattak. A webes áruházak megjelenésével és elterjedésével azonban megváltozott minden. Az emberek bizalmát elsősorban az keltette fel, hogy megbízható forrásból vásárolhatnak új termékeket, hiszen a shop közvetlenül a vállalathoz tartozik, így kizárható, hogy kétes holmit kapjon a vevő.

Az online kereskedelemben természetesen nincsenek korlátok, mindenki úgy árusít, ahogy tud. Vannak, akik fórumokon adnak-vesznek, de több más megoldás is létezik. Mind az apróhirdetési portáloknak, mind az aukciós oldalaknak, mind a webáruházaknak más-más a rendeltetésük, így nagy valószínűséggel a közeljövőben nem fogja egyik sem kiszorítani a másikat a piacról.

Szeretne többet megtudni a webáruházakról és az online kereskedelemről? – Akkor kattintson!



Lehetőségek az online kereskedelemben adatai

Lehetőségek az online kereskedelemben - Hasonló hírek

  1. Merjünk-e ékszereket vásárolni webáruházból? Sokak számára visszatartó erő egy ékszer megvásárlása az interneten keresztül, hiszen sok a kókler, de ha elég körültekintőek vagyunk, akkor...
  2. Miért jók az online ruhaboltok? Igazából néhány évvel ezelőtt kezdtek el szaporodni a különféle webáruházak, ahol sorban állás és idegeskedés nélkül lehet böngészni a kínálatból....
  3. Több, mint 5000 hazai vállalkozás rendelkezhet online piactérrel Még a tavalyi év végén, 2019-ben becsülte meg a GKI Digital, hogy vajon mennyi hazai cég rendelkezhet magyarországi vagy nemzetközi...