Míg a keresőoptimalizálásról (SEO) igen sok szó esik, magáról a keresőmarketingről (SEM) elég kevés helyen írnak. Pedig a kettő egymásra épül és együttesen képesek elérni a kívánt hatást. Mint azt tudjuk, a keresőmarketing folyamatosan változik, akárcsak a Google keresőmotorja és a feltérképező algoritmusai.
Sajnos a magyar weboldalak, blogok és webáruházak még mindig hemzsegnek a hibás keresőoptimalizálási megoldásoktól. Sok webmesterben ugyanis mélyen rögzültek azok a régen bevált, kulcsszó alapú SEO berögződések, amelyekkel ma már nem sokat tudnak előrébb lépni.
Azt már minden webmester tudja, hogy ha keresőoptimalizálásról van szó, akkor nem csak a weboldal és a webshop, illetve a hozzájuk tartozó blog az egyetlen terület, amivel érdemes törődni. Mivel a Google legújabb algoritmus frissítései már egyre inkább a felhasználók irányába mozognak, egyre jobban háttérbe szorulnak az értelmetlen, kulcsszavakat halmozó oldalak.
Milyen jó is volna, ha a keresőoptimalizálásban valaki vagy valami a segítségünkre sietne. Sok amatőr webmester még mindig önmaga dolgozza ki a kulcsszavait és keresőoptimalizálási stratégiáit és manuálisan követi vissza az eredményeket.
A weboldalak keresőoptimalizálása, vagyis a website SEO minden honlaptulajdonos számára egyaránt fontos, legyen szó akár csak egy online céges névjegykártyáról, blogról vagy akár webáruházról. Azonban a webáruházak esetén a folyamatos keresőoptimalizálás közvetlen bevételt hoz, így sokkal szükségesebb, mint egy egyszerű rajongói oldal esetében.
A keresőoptimalizálás hasznosságáról már számtalan formában találkozhattunk. Ha organikus találatokra van szükségünk, szinte más lehetőségünk nem is nagyon van, minthogy a Google keresőre optimalizáljuk az oldalunkat.
Bárki, aki foglalkozott már keresőoptimalizálással, tudja, hogy milyen nehéz akár csak egy-egy helyet is előrelépni a Google találati listájában. A Google SEO ugyanis nem csupán egy egyszer lefejlesztendő dolog, hanem egy állandó nyomon követést és törődést igénylő munkafolyamat.
A webmesterek, weboldal tulajdonosok sokszor nyitják meg félve a Google Analytics statisztikájukat, hiszen féltik a nehezen megszerzett pozícióikat a keresőben.
Minden webmester és webáruház tulajdonos álma, hogy a számára fontos kulcsszavakra első lehessen a Google keresőjében. Azonban legtöbbször a találati lista első oldaláig is hosszú út vezet.
A keresőoptimalizálással foglalkozó webmesterek már biztosan hallottak a Pubcon elnevezésű konferenciáról amely 2018-ban olyan népszerű helyeken kerül megrendezésre mint Florida és Las Vegas.